torsdag 28. mai 2009

Eksamenstid og sommerferie

Jeg veit at jeg har blitt dårlig til å følge opp bloggen min. Og hvorfor veit jeg det? Jo.. Mia forteller meg støtt og stadig at hun er innom uten å få noen tilfredsstillelse av det. Og det gjør meg trist. Og lei. Det er ikke meningen å såre deg, Mia. I det siste har det bare vært masse mas med eksamen, og russetid og greier. Russetia var jo også plutselig over. Den hadde jo knapt begynt. Men vi drikker fortsatt jevnt og trutt, og feirer bursdagen til Tonje igjen og igjen. Saker. Var deilig å komme på nynorsk eksamen og endelig se en oppgave man kunne skrive novelle til. Da kunne jeg, etter alle disse årene, endelig skrive om litt sex, vold og dop og sånn! Livet kunne ikke vært bedre. Så lenge sjangeren holder, så jeg ikke stryker da selvfølgelig =)

Tonje er nå den beste søstra man kan ha da. Ikke bare er ho supergrei mot meg, men ho liker vennene mine òg. Og det har ho vist i russetia. Er ikke for ingenting av vi kalte "kåken" hennes for "Russebula 09". Der ble vi alle fulle gjennom russetia.. Mange av oss hvertfall. Ikke minst Daniel, som valgte å gjøre det igjen og igjen. Tonje hadde bursdag mandag 25.mai så vi feiret i hagen hennes den 23.mai. Etter det ble det litt feiring hjemme med familien på mandag, og på lørdag skal vi igang igjen med en feiring til! Artig, godt og koslig =) Tonje er supersøt, og jeg er kjempe gla i ho. Ho trøster meg hvis jeg er lei meg, og skratter og skratter med meg når jeg ikke har noe sted å sove og må campe hos ho. Ikke at ho alltid setter like stor pris på det men.. Men jeg gjør mitt beste for å være ei god søster tilbake!! Helt supert at vi har fått den kontakten vi har, at jeg er venner med dine venner, og du med mine. Knallbra. 

Men nå som russetia er over kommer sommervarmen, og allergien min begynner å forsvinne. Da lukter det late dager med pils i parken.. Halvveis i eksamenstiden nå, så da er det mye daffing fremover. Deilig. Nå er det meldt knallfint vær i pinsa, så håper på at yr.no holder mål. Det vil redde både bursdagsfeiring og ikke minst den bleike ræva mi! 

Snakker om pils, så ble jeg tørst gitt.. Tørst som en loppe. Men ingen vil leke med meg i dag. Alle skal liksom "opp i eksamen" i morra. Når ble det grunn nok til ikke å leke med meg? Man kan jo spørre seg. 

1 kommentar:

  1. Herregud du er alltid tørst på øl:P Jeg tror det e på tide at vi to får mer innflyteslse på hverandre, jeg kan lære deg å dikke vann fremfor øl og du kan lære meg og drikke øl fremfor vann:)

    SvarSlett